Методична тема: «Розвиток критичного мислення учнів на уроках зарубіжної літератури з використанням краєзнавчого аспекту як засобу патріотичного виховання молоді»
Актуальність теми: Нема в людини місця дорожчого, ніж те, де вона народилась, землі, на якій зросла… Щоб по-справжньому любити рідний край, його слід добре знати, необхідно вивчати його історію, мову, культуру й чітко розуміти його місце у світі, ставлення до нього різних народів.
Провідна ідея досвіду: Повага, любов до рідного краю виросте з розуміння його історії, з ознайомлення з відомими особистостями, що жили в нашій місцевості, або тимчасово перебували. Бо усвідомлення себе часткою великої Батьківщини, про яку знає весь світ, починається з любові до матері, родини, роду, навколишньої природи, людей, того, що називаємо "малою Батьківщиною".
Завдання: Будувати уроки, спрямовуючи їх на краєзнавчий аспект вивчення світової літератури, виховуючи патріотичність і підтримку у розвитку життєвих компетентностей учнів з метою подальшої адаптації у соціумі, реалізації їх як творчих особистостей.
Технологія діяльності:
1.Розвивати інтелектуальні та творчі особистісні якості учнів з урахуванням їх інтересів, можливостей, мотивів, системи цінностей.
2. Залучати учнів до систематичної творчої , пошукової, експериментальної роботи.
3.Виховувати активну, компетентну, креативну особистість.
4. Виховувати любов і дбайливе ставлення до рідної землі – своєї "малої батьківщини ”, її історії; повагу до народних традицій і звичаїв, фольклору; любов до рідної природи.
5. Сприяти вихованню у молоді патріотизму, національної свідомості, високої моральності.
Сьогодні перспективи розвитку світової літератури пов’язують з впровадженням інноваційних технологій: комп’ютерного навчання, діалогових (інтерактивних) технологій, пошукової діяльності.
Ефективності досвіду сприяють ІКТ:
1) підвищення зацікавленості учнів навчанням,
2) розвитку творчих здібностей та пізнавальної активної самостійності,
3) розвитку алгоритмічного мислення,
4) формування інформаційної культури,
5) розкриттю , збереженню та розвитку індивідуальних здібностей учнів,
6) формуванню пізнавальних якостей,
7) прагнення до самовдосконалення.
1. Види позакласних заходів по краєзнавчій роботі Завантажити
2. Психолого-педагогічні засади вивчення літературного краєзнавства Завантажити
3. Літературно-краєзнавчий факультатив. Програма Завантажити
4. Перелік навчально-методичної літератури Завантажити
5. Календарний план гуртка "Літературне краєзнавство" Завантажити
6. Підсумкове відкрите заняття учнів факультативу "Літературне краєзнавство" Завантажити
7. Класики світової літератури й Україна Завантажити
8. О. Пушкін й Україна Завантажити
9. М. Булгаков й Україна Завантажити
10. Бальзак й Україна Завантажити
11. М. Ломоносов й Україна Завантажити
12. І. Бунін й Україна Завантажити
13. О. Купрін й Україна Завантажити
14. А. Ахматова й Україна Завантажити
15. В. Маяковський й Україна Завантажити
16. О. Блок й Україна Завантажити
17. В. Висоцький й Україна Завантажити